התקנת פרקט למינציה בבית  המדריך המקיף

פרקט למינציה הפך לבחירה טובה מאוד עבור בעלי בתים המעוניינים לשפר את האסתטיקה של חללי המגורים שלהם. חשוב להבין היכן עדיף להתקין אותו, היכן להימנע משימוש בו, ואת השיקולים המרכזיים להתקנה מוצלחת.

היכן להתקין פרקט למינציה

אזורי מגורים: פרקט למינציה הוא בחירה מצוינת עבור אזורי מגורים עם תנועה גבוהה כמו הסלון, חדר המשפחה וחדר האוכל. העמידות שלו יכולה לעמוד בפני הבלאי של חיי היומיום.

חדרי שינה: התקנת פרקט למינציה בחדרי שינה מוסיפה נופך של אלגנטיות תוך הקפדה על תחזוקה קלה. זה נוח מתחת לרגליים ויכול לעזור ליצור אווירה נעימה וחמימה בעיקר בחורף.

מסדרונות: למינציה אידיאלית למסדרונות, מכיוון שהיא יכולה להתמודד עם תנועת הרגליים גבוהה. הוא מספק משטח חלק להזזת רהיטים וקל לניקוי.

משרדים ביתיים: אם יש לכם משרד ביתי או חדר עבודה, פרקט למינציה הוא בחירה מעשית. הוא מציע מראה נקי ומקצועי תוך שהוא עמיד מספיק כדי לעמוד בתנועה של כסאות ושולחנות משרדיים.

היכן להימנע מהתקנת פרקט למינציה

חדרי אמבטיה: פרקט למינציה ולחות לא מסתדרים היטב. חדרי האמבטיה הינם לחים ורטובים, מה שעלול לגרום להם להתעוות ולהתנפח ולכן שקול אפשרויות ריצוף אחרות כמו אריחי קרמיקה או פי וי סי עבור אזורים אלה.

מטבחים: אמנם ניתן להתקין פרקט למינציה במטבחים, אך חשוב לנקוט משנה זהירות. הימנע מהצבתו ליד כיורים, מדיחי כלים או כל אזור שבו יש סיכוי לרטיבות.

מרתפים: מרתפים נוטים לרוב לבעיות רטיבות, מה שהופך פרקט למינציה לבחירה מסוכנת. אם בכל זאת תרצו להתקין פרקט למינציה במרתף ודאו שהמרתף אטום כהלכה.

חדרי כביסה: בדומה לחדרי רחצה ומטבחים, חדרי כביסה חשופים למים ולרטיבות, מה שהופך פרקט למינציה לבלתי מתאים. בחרו בחלופות עמידות למים כמו ריצוף פי וי סי.

שיקולים לפני התקנה

לפני שתתחיל בתהליך ההתקנה, הנה כמה גורמים חיוניים שכדאי לזכור:

בדיקת תשתית הרצפה: ודאו שתשתית הרצפה  נקייה, מפולסת ויבשה. כל אי סדרים בתשתית הרצפה עלולים להשפיע על המראה והעמידות של פרקט הלמינציה.

התאקלמות: אפשרו ללוחות פרקט הלמינציה להתאקלם בטמפרטורת החדר וללחות למשך 48 שעות לפחות. זה מונע התרחבות או התכווצות לאחר ההתקנה.

טיפים להתקנה

במהלך תהליך ההתקנה, שימו לב לעצות הבאות:

כיוון: יש להתקין את לוחות הלמינציה באופן אידיאלי במקביל לקיר הארוך ביותר בחדר. זה יוצר זרימה נעימה ויזואלית. השתמשו במרווחים כדי לשמור על מרווח התרחבות סביב הקירות

שילוב נעילה: בעת חיבור הלוחות, ודאו שהם ננעלים היטב. השתמשו בלוח הקשה ופטיש כדי לדפוק אותם בעדינות למקומם. הימנעו משימוש בכוח מופרז, מכיוון שהוא עלול להזיק ללוחות הפרקט.

מרווח דלת: אם אתה מתקין פרקט למינציה מתחת לדלתות, זכור לנסר את החלק התחתון של מעטפת הדלת כדי לאפשר את עובי הפרקט מלמטה. זה מבטיח שהדלתות יוכלו להיפתח ולהיסגר בצורה חלקה.

תחזוקה: פרקט למינציה הוא בעל דרישות תחזוקה מועטה יחסית, אך חשוב לנקות נזילות במהירות ולהימנע משימוש במים באופן מוגזם. השתמשו במטלית לחה או במגב, והימנעו מחומרי ניקוי שוחקים שעלולים לשרוט את פני השטח.

פערי הרחבה: השאירו מרווח הרחבה של 0,5 ס”מ סביב היקף החדר. מרווח זה נועד להתרחבות והתכווצות טבעית של פרקט הלמינציה עקב שינויי טמפרטורה ולחות.

חיתוך: מדדו וחתכו את  הלוחות של הפרקט במדויק כדי להתאים את השורה האחרונה לקיר. זכרו להשאיר את מרווח ההרחבה, שאותו תוכלו לכסות מאוחר יותר באמצעות פנל תואם.

פסי מעבר: ודאן שבכל המעברים בין החדרים הנחתם פסי מעבר, הם עשויים לרוב אלומיניום.

התקנת פרקט למינציה יכולה להיות פרויקט פשוט, הכנה נכונה וביצוע שיטות עבודה מומלצות במהלך ההתקנה, תוכלו ליהנות מהיופי והעמידות של פרקט למינציה לאורך שנים. רק זכרו להימנע מאזורים מועדים ללחות ולנקוט באמצעי הזהירות הדרושים, בכל מקרה כדאי לחשוב על הזמנת מתקין פרקטים לביצוע העבודה ובטוח שהיא תהייה מקצועית יותר ומעירה יותר.

מאמרים נוספים
פרקט לריצוף
פרקט לריצוף

פרקט מיוחס לסוג של ריצוף שנוצר על ידי לקיחת לוחות קטנים מאוד של עץ וסידורם בדפוסים שונים, חוזרים. בצורה כזו - קראו עוד

ריצוף פרקט
ריצוף פרקט

ריצוף פרקט החל בעצם בצרפת בסוף  המאה ה -  16 פירוש המילה  "מרחבים קטנים סגורים", והיא מתייחסת לדפוסים הגיאומטריים של - קראו עוד

מה מחיר התקנת פרקט?
מחיר התקנת פרקט?

מה מחיר התקנת פרקט? ישנם סוגי של ריצוף רבים לחידוש הריצוף בבית ואז מפרקים את הישן ומתקינים את החדש, וישנם סוגים - קראו עוד

התקנת פרקט פרפקט – מושלם
פרקטים

באיטלקית פשוט אומרים "פרפקטו" כלומר מושלם ואצלנו אומרים פרפקט כלומר התקנת פרקט מושלמת, כי אנחנו לא מתפשרים על איכות ועל - קראו עוד

השוואת ריצוף בין פרקט, פרקט דמוי פיויסי PVC ושטיח מקיר לקיר
blank

בכל הנוגע לחיפויי רצפה לבתים במדינת ישראל, יש מגוון אפשרויות לבחירה, לרבות אריחים, פרקט ובטון. עם זאת, האפשרויות הפופולאריות הייחודיות - קראו עוד

צריכים עזרה? צרו קשר
התקשרו לקבלת יעוץ